*

Mikko Välttilä Laatikon ulkopuolella on usein hyviä ajatuksia!

Kaikki blogit puheenaiheesta Suoramyynti

REKOista Farmarin Markkinoiksi (ojasta allikkoon?)

Veikkaisin, että kolmisensataatuhatta suomalaista tietää mikä on REKO, ruoan  Facebookissa toimiva suoramyyntikanava, tulee ruotsinkielen sanoista rejäl konsumption. 

Homma alkoi kolmisen vuotta sitten Pietarsaaresta. Siellä paikallinen viljelijä Thomas Snellman sai loistavan idean siitä, että sosiaalista mediaa voitaisiin käyttää hyväksi ruoantuottajan ja kuluttajan kohtaamisessa. Mukaan innostui tuottajia ja asiakkaita ja menestyskonsepti oli valmis. Tällä hetkellä REKO-renkaita on melkein sataviisikymmentä ja niissä jäseniä arviolta karvan alle kaksisataa tuhatta.

Kuluttaja tuottajan ainoa ystävä?

”Oletkos sinä, Anne, radikaali vai maltillinen vihreä ruoka-asioissa”, minulta kysyttiin ennätyssuositussa Okra-maatalousnäyttelyssä Oripäässä. Olin saanut maa- ja metsätalousministeriöltä kutsun saapua keskustelemaan lähi- ja luomuruoasta ministeriön Luonnonvarat-teltalle yhdessä palkintojakin voittaneen, paikallisen luomulihantuottajan, Mariana von Limburg-Stirumin kanssa.

Siinäpä kysymys. Vihdoin vastasin, että molempia. Maltillinen siinä mielessä, että Vampulan peltojen keskellä asuvana en istu perinteiseen urbaaniradikaalivihreyden stereotypiaan.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset

Julkaise syötteitä